OVER DE CAMPAGNE
Billboards langs de snelwegen met de oproep je eigen partner te bedriegen. Een oproep tot overspel. Dat stoorde zó veel mensen, dat er na een oproep van SGP-leider Kees van der Staaij een tegengeluid kwam. Speelse billboards met de tekst ‘Overspel – het familiespel met alleen maar verliezers’. Deze website staat in het teken van liefde en trouw in relaties. Zie dit als een steuntje in de rug. Een plek waar relaties versterkt kunnen worden.
Achtergrond
In Nederland wordt door sommige bedrijven geld verdiend aan reclame voor overspel. Bepaalde datingsites richten zich zelfs nadrukkelijk op mensen met een relatie. Via grote reclamecampagnes roepen ze gehuwden op om vreemd te gaan en hun geluk op het spel te zetten. Dit verwoest veel relaties en gezinnen.
De SGP heeft vragen gesteld aan het kabinet over deze reclames voor overspel, maar dat leidde niet tot actie. TNS NIPO kwam vervolgens met een onderzoek. Daaruit bleek dat 70 procent van de Nederlanders dit soort overspelsites afkeurt. De meeste Nederlanders staan ook niet onwelwillend tegenover het aanpakken van overspelreclames.
In het parlement bleek geen steun voor het aanpakken van overspelreclames. Vervolgens pleitte Kees van der Staaij voor ten minste een waarschuwing. Hij zei toen: ‘het liefst zien we die reclames helemaal verdwijnen. Maar als niemand dat lef heeft, dan in ieder geval een ‘bijsluiter’.’
Van der Staaij ging in het programma Pauw en Witteman in debat met advocaat Spong en seksuologe Goedele Liekens. Hij pleitte daar voor trouw in relaties. Daarop kwamen honderden positieve reacties. Het thema blijkt allerlei mensen bijzonder aan te spreken.
Nu er in politiek Den Haag niet over het beschermen van relaties gesproken kan worden, wil de SGP een maatschappelijk signaal geven, door deze campagne.
OVER DE CAMPAGNE
Billboards langs de snelwegen met de oproep je eigen partner te bedriegen. Een oproep tot overspel. Dat stoorde zó veel mensen, dat er na een oproep van SGP-leider Kees van der Staaij een tegengeluid kwam. Speelse billboards met de tekst ‘Overspel – het familiespel met alleen maar verliezers’. Deze website staat in het teken van liefde en trouw in relaties. Zie dit als een steuntje in de rug. Een plek waar relaties versterkt kunnen worden.
Achtergrond
In Nederland wordt door sommige bedrijven geld verdiend aan reclame voor overspel. Bepaalde datingsites richten zich zelfs nadrukkelijk op mensen met een relatie. Via grote reclamecampagnes roepen ze gehuwden op om vreemd te gaan en hun geluk op het spel te zetten. Dit verwoest veel relaties en gezinnen.
De SGP heeft vragen gesteld aan het kabinet over deze reclames voor overspel, maar dat leidde niet tot actie. TNS NIPO kwam vervolgens met een onderzoek. Daaruit bleek dat 70 procent van de Nederlanders dit soort overspelsites afkeurt. De meeste Nederlanders staan ook niet onwelwillend tegenover het aanpakken van overspelreclames.
In het parlement bleek geen steun voor het aanpakken van overspelreclames. Vervolgens pleitte Kees van der Staaij voor ten minste een waarschuwing. Hij zei toen: ‘het liefst zien we die reclames helemaal verdwijnen. Maar als niemand dat lef heeft, dan in ieder geval een ‘bijsluiter’.’
Van der Staaij ging in het programma Pauw en Witteman in debat met advocaat Spong en seksuologe Goedele Liekens. Hij pleitte daar voor trouw in relaties. Daarop kwamen honderden positieve reacties. Het thema blijkt allerlei mensen bijzonder aan te spreken.
Nu er in politiek Den Haag niet over het beschermen van relaties gesproken kan worden, wil de SGP een maatschappelijk signaal geven, door deze campagne.